تمدید فعالیت غیر حضوری مدارس تهران ‌
مصوبات کار گروه آلودگی هوای تهران اعلام شد

تمدید فعالیت غیر حضوری مدارس تهران ‌

در گفتگوی جام جم آنلاین با فرماندار تهران مطرح شد

آلودگی‌ هوا دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کند؟ | افزایش نظارت بر فعالیت نیروگاه‌ها برای پیشگیری از مازوت سوزی

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در صورت افزایش و استمرار آلودگی‌هوا احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها نیز وجود دارد، گفت: فرمانداری تهران برای کاهش آلودگی‌هوا نظارت‌ها را با جدیت بیشتری انجام می‌دهد. برای نمونه نظارت بر فعالیت نیروگاه‌های اطراف تهران بیشتر می‌شود تا از سوخت‌های غیر استاندارد استفاده نکنند.
کد خبر: ۱۴۳۳۷۷۸

آلودگی‌ هوا دانشگاه‌ها را تعطیل می‌کند؟ | افزایش نظارت بر فعالیت نیروگاه‌ها برای پیشگیری از مازوت سوزی

به گزارش جام جم آنلاین، احمد قیومی درباره احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها در تهران به دلیل افزایش آلودگی‌هوا گفت: در جلسات کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوا سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد و چنانچه شاهد افزایش و استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران باشیم، احتمال تعطیلی دانشگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای کارگروه نظرات تخصصی خود را در جلسات مطرح می‌کنند، توضیح داد: در این جلسات نماینده نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش، محیط‌زیست، دانشگاه علوم پزشکی، هواشناسی و... حضور دارند و به شکل تخصصی در خصوص تصمیماتی که در کارگروه باید گرفته شود، اظهار نظر می‌کنند.

قیومی درباره تعطیلی مراکز آموزشی نیز عنوان کرد: نماینده آموزش و پرورش در جلسات کارگروه در این خصوص صحبت می‌کند و سعی بر این است که تعطیلی مدارس به آموزش دانش آموزان آسیب نزند. به همین دلیل تلاش می‌شود که مدارس در زمان افزایش آلودگی‌هوا به شکل غیر حضوری فعالیت کنند.

فرماندار تهران ادامه داد: جلسات کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور کارشناسان این حوزه انجام شده و هنگام تصمیم‌گیری همه جوانب مساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه کاهش آلودگی هوا در فرمانداری دایر است، توضیح داد: برای کاهش آلودگی‌هوا طرح‌های مختلفی در حال اجراست. برای نمونه برای کاهش آلاینده‌های بنزین طرح کهاب اجرا شده و تلاش می‌شود، پمپ بنزین‌های بیشتر تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

قیومی با بیان اینکه بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز مطرح است، افزود: نظارت بر نیروگاه‌های اطراف تهران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود تا در نیروگاه‌ها از سوخت‌های غیر استاندارد استفاده نشود.

فرماندار تهران درباره اینکه آیا در نیروگاه‌های اطراف تهران از سوخت مازوت استفاده شده است؟ نیز عنوان کرد: تا این لحظه گزارشی از مازوت سوزی در این نیروگاه‌ها نداشته ایم.

به گفته وی برای کاهش آلودگی هوا نظارت در بخش‌های مختلف با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

آخرین مصوبات کارگروه آلودگی‌هوا

معاون استاندار تهران تهران نیز ساعاتی پیش از غیر حضوری شدن مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه خبر داده بود.

افزون بر این بر اساس مصوبات کارگروه آلودگی هوا در استانداری تهران و با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول شهرستان تهران در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه ۱۲ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود. علاوه بر این همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری خواهد بود، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ ، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی مشهود دارند، جلوگیری خواهد کرد.

مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری تهران نیز از روز یکشنبه تا پایان چهارشنبه  ۱۵ آذرماه صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد تمام خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز یکشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: براساس این مصوبات توصیه می‌شود گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) از تردد در فضای باز خودداری کنند. ‌

افزون بر این پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی می‌شوند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، اقدام  خواهند کرد.

استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و ...) ‌ شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و ... که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

 میر محمد غراوی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در تمام واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه خواهد یافت و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها